OBD Tuning Service vraag naar de mogelijkheden voor uw auto

Chiptuning

Dtuning_servicee meeste motoren in moderne auto’s worden door een computer (regelapparaat) aangestuurd. Deze regelt continu bijvoorbeeld de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip.Bij onze chiptuning optimaliseren we de programma’s die aan de hand van vele parameters (gemeten waarden) het motormanagement vormen.

Wij stemmen deze parameters opnieuw, maar dan meer ideaal, op elkaar af. Dit alles resulteert bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging een 25 to 40% prestatie-verbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid). Bij atmosferische motoren is de winst zo’n 10%. Hierdoor kan de auto dus sneller optrekken en wordt de topsnelheid verhoogd.

Bij een onveranderde rijstijl is een brandstofverbruiksvermindering realiseerbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. De motor wordt sowieso levendiger en reageert sneller op gaspedaalbewegingen.

Waarom doet de fabrikant dit dan niet?

Wellicht vraagt u zich af waarom de fabrikant het motormanagement niet zelf optimaal heeft afgeleverd?, Welnu dit komt omdat het hier meestal om een groot concern gaat die standaard producten levert die hun toepassing in (bijna) de gehele wereld moet kunnen vinden. Hierbij moet het geheel ook nog redelijk goed functioneren onder extreme omstandigheden, bij slechte brandstofkwaliteit en slechte motoroliekwaliteit en ook nog wanneer de onderhoudsintervallen te wensen overlaten. Kortom een compromis!

In (West)Europa zijn de brandstoffen en motoroliƫn van een goede kwaliteit en worden over het algemeen de onderhoudsintervallen goed aangehouden zodat optimalisatie van de software kan plaats vinden zonder in te boeten op de levensduur van de motor en aandrijflijn. Vaak worden door autofabrikanten ook veel sterkere motoren geproduceerd op dezelfde basis als de lichtere en is een grote mechanische veiligheidsmarge ingebouwd.

Daarnaast komt het vaak voor dat een zelfde motor later als sterkere versie op de markt verschijnt om de kooplust van de rijders in ‘oude’ modellen op te wekken. In dat opzicht kunt u onze chiptuning dan ook gerust zien als een ‘update’ van een oudere en zwakkere versie.

Softwarematige update van uw Motormanagement

Softwarematige Update van uw motormanagementsysteem ( ook wel OBD Tuning genoemd )

Programmeermethode: Programmering van computer middels diagnosestekker
Programmeertijd: Ca. 30 Minuten

Voordelen: Onzichtbare tuningsmethode, niet uitleesbaar bij de dealer

TDI 90 pk. – 120 pk.
SDI wordt 90 pk.

Rode D+I 30 pk. meer vermogen

Vraag naar de mogelijkheden voor uw auto